Bełchatów stawia na nowoczesność. Pod urzędem miasta stanął paczkomat dla interesantów
Bełchatów jest drugą miejscowością w województwie łódzkim, w której urzędową sprawę można załatwić przez...paczkomat! Działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu więc jest to wygoda, która wpisuje się w potrzeby współczesnych mieszkańców. A jak to działa? Proces jest dziecinnie prosty!
"Pobieramy wniosek, który nas interesuje ze strony urzędu miasta. Wypisujemy i wysyłamy go paczkomatem z dowolnego miejsca, które jest na naszej liście. Następnie otrzymujemy informację, że wniosek jest rozpatrzony i informacja zwrotna jest do odebrania właśnie w paczkomacie, który znajduje się tuż przy urzędzie" - wyjaśnia nam Kripina Rogowska, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Bełchatów.
Mieszkańcy nie kryją zadowolenia z nowoczesnego rozwiązania w mieście.
"Jestem jak najbardziej za, bo nieraz zdarza się, że są ogromne kolejki. A wiadomo, niektórzy pracują, nie mają czasu, by przyjść i załatwić sprawę"
"Ja pracuję od godziny 9:00 do 18:00 to czasami nie można nic załatwić różnych spraw, nie wyrabiam się w czasie. Więc myślę, że taki pomysł jest w porządku"
- wyjaśniają nam bełchatowianie.
Urzędowy paczkomat w Bełchatowie. Jakie sprawy można załatwić?
Paczkomat InPost o nr BEL04BAPP zlokalizowany jest przy głównym budynku Urzędu Miasta Bełchatowa od ulicy Mielczarskiego.
Jakie sprawy załatwimy przez paczkomat? Oddziały, które obsługują usługę InPost to:
- Wydział Finansowy
- Składanie deklaracji i informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego oraz deklaracji na podatek od środków transportu.
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu.
- Wniosek o wydanie zaświadczeń o wielkości użytków rolnych gospodarstwa rolnego.
- Wniosek o wydanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych lub stwierdzającego stan zaległości.
- Wnioski o wydanie zaświadczeń o figurowaniu w ewidencji podatników podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego na wniosek osób fizycznych.
- Wniosek w sprawach ulg (umorzeń, odroczeń, rat) w podatku od nieruchomości, rolnym, leśnym, od środków transportowych.
- Wniosek o zwrot opłaty skarbowej lub stwierdzenie nadpłaty w opłacie skarbowej (wniosek własny).
- Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej
- Wniosek o wypłatę odszkodowania za nieruchomości przejęte przez Miasto pod drogę publiczną (wniosek własny).
- Wniosek o ustanowienie służebności przesyłu (wniosek własny).
- Wniosek o wykup z bonifikatą lokalu mieszkalnego.
- Wniosek o wykup lokalu użytkowego.
- Wniosek o wydanie oświadczenia zezwalającego na wykreślenie hipoteki ze względu na upływ 5 lat po wykupie lokalu mieszkalnego (wniosek własny).
- Wniosek o wydanie zaświadczenia zezwalającego na wykreślenie hipoteki ze względu na spłatę rat po wykupie lokalu mieszkalnego, bądź lokalu użytkowego oraz domu jednorodzinnego.
- Wniosek o wykreślenie zapisów z działu III księgi wieczystej związanych z wykupem lokalu mieszkalnego od Urzędu Miasta (wniosek własny).
- Wniosek o podział nieruchomości.
- Wniosek o zamiarze jednorazowego uiszczenie opłaty z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego gruntu w prawo własności gruntu pod blokiem oraz gruntu pod domem jednorodzinnym (wniosek własny).
- Wniosek o umieszczenie infrastruktury technicznej na działkach stanowiących własność Miasta niebędących drogami publicznymi.
- Wniosek o ustanowienie służebności przechodu i przejazdu (wniosek własny).
- Wniosek o czasowe zajęcie nieruchomości stanowiących własność Miasta (wniosek własny).
- Wniosek o wykup użytkowania wieczystego.
- Wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
- Wniosek o zawarcie umowy dzierżawy.
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o zgodności zmiany sposobu użytkowania budynków z mpzp (wniosek własny).
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu nieruchomości w mpzp.
- Wniosek o wydanie wypisów i wyrysów z mpzp.
- Wniosek o sporządzenie, bądź zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Wniosek o nadanie numeru porządkowego nieruchomości.
- Wniosek o nadanie nazw placów i ulic (wniosek własny).
- Wniosek o zakup nieruchomości.
- Wniosek o sprzedaż nieruchomości.
- Wydział Promocji Kultury i Sportu
- Objęcie patronatem imprez o charakterze lokalnym i ponadlokalnym.
- Ubieganie się o przyznanie stypendium artystycznego.
- Ubieganie się o przyznanie nagród Prezydenta Miasta Bełchatowa w dziale kultura i sztuka.
- Ubieganie się o przyznanie stypendium, nagrody i wyróżnienia za wybitne osiągnięcia sportowe.
- Ubieganie się o przyznanie wyróżnienia i nagrody pieniężnej dla trenerów oraz innych osób wyróżniających się osiągnięciami w działalności sportowej.
- Wydanie zaświadczenia z gminnej ewidencji zabytków.
- Wniosek o odpis z rejestru instytucji kultury.
- Wydział Organizacyjny
- Udostępnianie na wniosek informacji publicznej/informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania.
- Wydanie dokumentów z archiwum zakładowego Urzędu Miasta Bełchatowa.
- Referat ds. Kadr
- Oferta w ramach procedur naboru na wolne stanowiska urzędnicze/kierownicze w Urzędzie Miasta Bełchatowa/jednostkach organizacyjnych miasta.
- Dokumenty dotyczące spraw socjalnych emerytów/rencistów Urzędu (wniosek własny).
- Wniosek o wydawanie dokumentów/ odpisów/ duplikatów/ zaświadczeń z zakresu spraw pracowniczych dla byłych pracowników Urzędu/kierowników jednostkach organizacyjnych miasta (wniosek własny).
- Wniosek o przyjęcie na praktykę w Urzędzie Miasta organizowaną dla studentów szkół wyższych i uczniów szkół średnich (lub wniosek własny).
- Wydział Skarbu Miasta
- Wniosek o nieodpłatne przejęcie na majątek Miasta Bełchatowa przyłącza wodociągowego, przyłącza kanalizacji sanitarnej, przyłącza kanalizacji deszczowej oraz nieodpłatne. przejęcie sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej i sieci kanalizacji deszczowej.
- Wniosek z roszczeniem o wypłatę odszkodowania (wniosek własny).
- Wydział Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi
- Podanie o wymianę, naprawę lub dostarczenie pojemników na odpady komunalne (wniosek własny).