Budżet to najważniejszy dokument finansowy każdego samorządu. Jest to plan dochodów i wydatków na dany rok kalendarzowy. Znajdują się w nim też wszystkie inwestycje, od remontów dróg czy szkół, po wydatki na tereny zielone i zadania z zakresu pomocy społecznej.
Swoje propozycje mogą również zgłaszać sami mieszkańcy. Z tej możliwości każdego roku korzysta spora grupa bełchatowian.
- Do urzędu zazwyczaj wpływa około stu takich wniosków. Najczęściej dotyczą one remontów dróg i chodników, nowych miejsc parkingowych, czy placów zabaw. Trzeba jednak zaznaczyć, że pod uwagę będą brane wyłącznie propozycje inwestycji i remontów o charakterze publicznym, związanych z realizacją zadań gminy - informują miejscy urzędnicy.
Na wszystkie sugestie magistrat czeka do 30 września. Te, które wpłyną po tym terminie, nie będą rozpatrywane. Należy też pamiętać o tym, że obowiązuje konkretny wzór wniosku jaki należy wypełnić. Można go znaleźć na stronie internetowej miasta.
Po 30 września wszystkie złożone propozycje zostaną przeanalizowane i ocenione pod kątem finansowym możliwości ich realizacji. Priorytetowo traktowane będą zadania zawarte w Strategii Rozwoju Miasta Bełchatowa na lata 2015-2022 oraz Wieloletniej Prognozie Finansowej.
Do 15 listopada projekt budżetu miasta na 2021 rok trafi do miejskich radnych i Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Polecany artykuł: